نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2174
-
الف
+

تجربه متفاوت «نیکی کریمی» در سینما

«نیکی کریمی» بازیگر سریال «کیمیا» به نقشی متفاوت به سینما بازمی گردد.

به گزارش آی فیلم2، «نیکی کریمی» به عنوان یکی از بازیگران اصلی فلم سینمایی «دسته دختران» ایفای نقش می کند. 

این فلم روایتی درباره حماسه مقاومت ۳۴ روزه مردم خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق است و گفته می شود نقشی متفاوت در کارنامه هنری بانو کریمی محسوب می‌شود.

نیکی کریمی نخستین تجربه سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۸ در فلم «وسوسه» به کارگردانی «جمشید حیدری» به دست آورد. اما نخستین حضور جدی‌ وی در سینما را می‌توان در فلم «عروس» به کارگردانی «بهروز افخمی» در سال ۱۳۶۹ دانست.

«نیکی کریمی» نخستین بار با سریال «زندگی» ساخته «محمدرضا اعلامی» در سال 1374 وارد تلویزیون شد و بعد از مدت ها دوری با سریال «کیمیا» دوباره به قاب تلویزیون بازگشت.

از جمله آثاری که بانو کریمی کارگردانی کرده است می توان به شیفت شب (1393)، روزی روزگاری فوتبال (1391)، سوت پایان (1389)، چند روز بعد (1385) و یک شب (1383) اشاره کرد.

ربوده شده (۱۳۹۴)، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت (۱۳۹۳)، تمشک (۱۳۹۲)، زندگی جای دیگری است (۱۳۹۲)، لاله (۱۳۹۲)، بشارت به یک شهروند،هزاره سوم (۱۳۹۱)، تلفن همراه رئیس‌جمهور (۱۳۹۰)، سلام بر عشق (۱۳۸۸) شکلات داغ (۱۳۸۸) همبازی (۱۳۸۸)، دو خواهر (۱۳۸۷)، شبانه روز (۱۳۸۷)، محاکمه در خیابان (۱۳۸۷)، زن‌ها فرشته‌اند (۱۳۸۶)، بر باد رفته (۱۳۸۴) و ... از جمله فلم های سینمایی است که وی در آن ها نقش آفرینی کرده است.

بانو کریمی سال گذشته به عنوان تنها فلمساز زن در جشنواره فلم فجر با فلم «آتابای» که خود کارگردان و تهیه کننده آن نیز بود، حضور داشت.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «کیمیا» 

نظر شما
ارسال نظر